
На факультеті фізичної культури, спорту та психології працює студентський міжкафедральний науковий гурток «Олімп» кафедри теорії та методики фізичного виховання та кафедри спортивних дисциплін.
До наукової діяльності залучаються здобувачі вищої освіти: спеціальності 014.11 Середня освіта (Фізична культура) та 017 Фізична культура і спорт, які розробляють індивідуальні науково-дослідні робити згідно напрямків досліджень обох кафедр.
Керівник студентського міжкафедрального наукового гуртка «Олімп» кафедри теорії та методики фізичного виховання та кафедри спортивних дисциплін – доктор філософії галузь знань 01 / Освіта / Педагогіка, спеціальність “Фізична культура і спорт”, Олійник Ірина Сергіївна.
Староста наукового гуртка: Таранець Катерина Олегівна – здобувачка вищої освіти 112-ф групи спеціальності 014.11 Середня освіта (Фізична культура).
Мета діяльності наукового гуртка – виховання у його членів навичок наукової роботи та застосування їх у самостійній науково-дослідній діяльності; а також виявлення найбільш здібних і талановитих, схильних до наукової роботи здобувачів вищої освіти.
Основними завданнями студентського міжкафедрального наукового гуртка «Олімп» кафедри теорії та методики фізичного виховання та кафедри спортивних дисциплін є:
- залучення до роботи студентів, які виявляють інтерес до наукової роботи;
- сприяння в оволодінні навичками проведення самостійних наукових досліджень;
- розвиток наукового мислення, розширення кругозору та ерудиції;
- поглиблення знань з дисциплін, що вивчаються, стимулювання інтересу до професійного самовдосконалення;
- залучення студентів до участі в науковій діяльності за проблематикою кафедри;
- забезпечення участі студентів у проведенні наукових конференцій, конкурсів на кращий проект (кращу наукову роботу), наукових семінарів кафедри та університету, круглих столів, спеціалізованих виставок та форумів.
Діяльність наукового гуртка спрямована на розвиток творчих здібностей студентів з метою набуття ними фахових (професійних), особистісних, компетенцій, а також досвіду одержання знань та умінь через дослідження.
Здобувачі вищої освіти, які відвідують засідання наукового гуртка мають можливість:
1) ознайомитися з принципами, методами, інструментарієм наукової роботи;
2) приймати участь в науковому житті університету та факультету (написання статей, тез доповідей, наукових робіт), що публікуються в різних наукових видання;
3) розвивати свої творчі здібності, виступаючи на наукових семінарах та конференціях, присвячених дослідженню найактуальніших питань розвитку освіти, фізичного виховання і спорту;
4) брати участь в проведенні «круглих столів», дебатів, де обговорюються актуальні проблеми сучасної освіти та процес виховання 5) застосовувати набутий досвід дослідницької роботи в процесі навчання.
Заняття наукового гуртка проводять провідні викладачі кафедри д-р біол. наук, проф. Христова Т.Є, д-р пед. наук, проф. Мединський С.В., д-р пед. наук, проф. Ганчар І.Л. канд. пед. наук, доц. Проценко А.А., канд. наук з фізичного виховання і спорту, доц. Цибульська В.В., канд. наук з фізичного виховання і спорту, доц. Гаврилова Н.В., канд. наук з фізичного виховання і спорту, ст. викл. Олійник М.О., ст. викл. Суханова Г.П., ст. викл. Проценко Г.О., голова ради молодих вчених, ст. викл. Кирієнко О.Г. котрі мають досвід викладацької та наукової роботи. Викладачі обох кафедр здійснюють керівництво студентськими науковими роботами в межах наукового гуртка «Олімп».
В своїй діяльності гурток керується принципами рівноправності членів гуртка, самоврядування, відкритості та прозорості, органічного зв’язку науково-дослідної роботи з навчальним процесом.
Учасники наукового гуртка приймають участь:
- в Міжнародних та Всеукраїнських науково-практичних конференціях;
- у конкурсах науково-дослідних проектах;
- в І та ІІ етапах Всеукраїнської студентської наукових робіт та олімпіад;
- у виставках, круглих столах, майстер-класах; конкурсах, студентських конференціях,підготовка наукових публікацій;
- у наукових семінарах та засіданнях кафедр, на яких обговорюються плани та результати наукової роботи;
- у днях відкритих дверей студентських наукових гуртків інших кафедр на базі Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького.
Документи, що регламентують роботу наукового гуртка
Положення про організацію студентської наукової роботи здобувачів вищої освіти
Положення про іменний факультетський конкурс студентських творчих робіт та загальноуніверситетський конкурс імені Богдана Хмельницького
План роботи гуртка «Олімп» на 2024-2025 н.р.
Звіт про роботу наукового гуртка за 2024 рік
Звіт про роботу наукового гуртка за 2023 рік
Звіт про роботу наукового гуртка за 2022 рік
Сила гри в освіті: досвід семінару «Play-Based Learning & Communication»
В межах імплементації міжнародного проєкту «Enhancing the Participation and Ensuring the Right to Education for Children with Intellectual Disability: Developing Capacities and Opportunities (EPERE)» (SI Baltic Sea Neighbourhood Programme, Reference №: 00787/2024) 13 червня 2025 року науково-педагогічні працівники кафедри теорії та методики фізичного виховання, професор Тетяна Христова, доцент Андрій Проценко, старші викладачі Ірина Олійник, Олександр Кирієнко, Ганна Суханова, Олександр Непша, викладач-стажист Максим Кирієнко, а також здобувачі вищої освіти, члени студентського міжкафедрального наукового гуртка «Олімп» Володимир Клушин та Віталій Тимчук долучилися до семінару «Play-Based Learning & Communication».
Метою семінару було ознайомлення з інноваційними підходами до навчання та соціалізації дітей з інтелектуальними порушеннями на основі ігрових методик, що забезпечують розвиток комунікативних навичок, емоційного інтелекту та включення до освітнього середовища. Учасники семінару опанували практичні компетентності, пов’язані з організацією ігрового освітнього простору, адаптацією фізичної активності до потреб дітей з особливими освітніми потребами, міждисциплінарною взаємодією в інклюзивному середовищі, а також ефективними стратегіями підтримки комунікації та взаєморозуміння.
Захід став ефективною платформою для професійного зростання як викладачів, так і здобувачів вищої освіти, зацікавлених у розвитку інклюзивного освітнього простору. Особливо цінним було практичне моделювання ситуацій, які можуть виникати в роботі з дітьми з інтелектуальними порушеннями. Отримані знання та навички планується інтегрувати в освітні курси та науково-методичну діяльність кафедри. За результатами семінару учасники отримали сертифікати (4 години / 0,2 ECTS), які підтверджують здобуті компетентності в галузі інклюзивної педагогіки.
Щиро дякуємо організаторам та експертам семінару за змістовну програму, цінні знання й натхнення для подальшої наукової, освітньої та практичної діяльності в галузі інклюзивної фізичної культури та спеціальної педагогіки.

Європейський досвід для української інклюзії: участь викладачів у міжнародному семінарі
6 червня 2025 року в межах продовження міжнародної співпраці науково-педагогічні працівники кафедри теорії та методики фізичного виховання МДПУ імені Богдана Хмельницького, професорка Тетяна Христова, доцент Андрій Проценко, старші викладачі Ірина Олійник, Олександр Кирієнко, Ганна Суханова, Олександр Непша, викладач-стажист Максим Кирієнко та здобувачі вищої освіти, члени студентського міжкафедрального наукового гуртка «Олімп» Володимир Клушин та Віталій Тимчук взяли участь у міжнародному семінарі “Ethical & Crisis Considerations in Education”. Захід відбувся у рамках реалізації міжнародного освітнього проєкту EPERE (Enhancing the Participation and Ensuring the Right to Education for Children with Intellectual Disability: Developing Capacities and Opportunities) за підтримки SI Baltic Sea Neighbourhood Programme (реєстраційний номер 00787/2024).
Метою семінару було обговорення етичних викликів та кризових ситуацій, які виникають у процесі забезпечення права на освіту для дітей з інтелектуальними порушеннями. Учасники ознайомилися з практиками реагування на такі виклики в різних європейських країнах, зокрема в умовах інклюзивної освіти. Особливу увагу було приділено питанням формування професійної етики педагогів, забезпечення емоційної безпеки в освітньому середовищі, а також розробці стратегій підтримки дітей у кризових ситуаціях.
Модераторкою заходу виступила професорка Анна Слозанська (Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University, Ukraine), яка акцентувала увагу на важливості міждисциплінарного підходу та міжкультурного діалогу в контексті розвитку інклюзивної освіти.
За підсумками семінару учасники отримали сертифікати (4 години / 0,2 ECTS), що підтверджують набуття відповідних компетентностей у сфері інклюзивної освіти.
Участь у семінарі сприяла розширенню професійного кругозору викладачів кафедри, поглибленню знань з етики освітньої взаємодії, а також стала ще одним кроком у напрямі реалізації цінностей доступності та рівності в освіті. Отримані знання будуть інтегровані в освітні програми для майбутніх учителів фізичної культури. Такі заходи є важливим елементом міжнародного обміну досвідом та розвитку сучасної педагогіки.
Щиро дякуємо організаторам проєкту EPERE за змістовний і натхненний семінар, можливість професійного зростання та підтримку ідей інклюзивного освітнього середовища!

Виклики інклюзивної освіти та шляхи їх подолання: професійне зростання в умовах міжнародного партнерства
У фокусі міжнародної співпраці 23 травня 2025 року науково-педагогічні працівники кафедри теорії та методики фізичного виховання професор Тетяна Христова, доцент Андрій Проценко, старші викладачі Ірина Олійник, Олександр Кирієнко, Ганна Суханова, Олександр Непша, викладач-стажист Максим Кирієнко та здобувачі вищої освіти, члени студентського міжкафедрального наукового гуртка «Олімп» Володимир Клушин та Віталій Тимчук долучилися до онлайн-семінару «Support Strategies & Learning Environments». Захід проходив у межах реалізації міжнародного проєкту «Enhancing the Participation and Ensuring the Right to Education for Children with Intellectual Disability: Developing Capacities and Opportunities» (EPERE) за підтримки програми SI Baltic Sea Neighbourhood Programme (реєстраційний номер 00787/2024).
Семінар став цінною комунікаційною платформою для обговорення інноваційних підходів до створення інклюзивного освітнього середовища та стратегій підтримки дітей з інтелектуальними порушеннями. У фокусі дискусій були питання розробки адаптивних методик, інструментів індивідуального супроводу, а також забезпечення рівного доступу до якісної освіти. Особлива увага приділялася міждисциплінарному підходу в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, що вимагає не лише педагогічних, а й психологічних, соціальних і медичних знань.
Практичний компонент семінару – аналіз кейсів, обговорення актуальних викликів та пошук ефективних шляхів їх подолання – дозволив учасникам поглибити розуміння проблематики, а також актуалізувати власний педагогічний досвід у контексті міжнародної практики. Такий формат сприяв розвитку професійної рефлексії, критичного мислення та підвищенню якості освітніх послуг, що надаються в інклюзивному середовищі.
Участь у цьому міжнародному освітньому заході не лише розширила наукові горизонти викладачів і студентів, а й сприяла встановленню професійних контактів з представниками інших країн, створивши основу для подальшої співпраці у сфері педагогічних інновацій. За результатами участі всі учасники отримали сертифікати (4 академічні години / 0,2 ECTS), які підтверджують набуття компетентностей у галузі інклюзивної освіти, зокрема в аспектах організації безпечного, дружнього до дитини освітнього середовища та реалізації принципів рівності й підтримки.
Колектив кафедри щиро вдячний організаторам проєкту EPERE та координаторам заходу за можливість долучитися до міжнародного обміну досвідом. Такі ініціативи є стратегічно важливими для модернізації національної освітньої системи, формування культури інклюзивності, розвитку професійної майстерності сучасного педагога та розбудови європейського освітнього простору, відкритого для кожної дитини.

Засідання студентського міжкафедрального наукового гуртка «Олімп»
29 травня 2025 року відбулося підсумкове засідання студентського міжкафедрального наукового гуртка «Олімп» кафедри теорії та методики фізичного виховання та кафедри спортивних дисциплін. Разом із його керівником, Олійник Іриною Сергіївною – доктором філософії галузь знань 01 / Освіта / Педагогіка, спеціальність “Фізична культура і спорт”, підбили підсумки плідної наукової діяльності студентів, поділилися досягненнями та подякували кожному, хто долучився до роботи гуртка протягом навчального року, а також відзначили найактивніших гуртківців. Дякуємо всім здобувачам за ініціативність, цікаві ідеї, науковий запал і бажання розвиватися у сфері фізичної культури і спорту! Попереду — ще більше нових тем, дискусій і відкриттів.

Інклюзивна освіта без кордонів: співпраця в межах проєкту EPERE
16 травня 2025 року науково-педагогічні працівники кафедри теорії та методики фізичного виховання професорка Тетяна Христова, доцент Андрій Проценко, старші викладачі Ірина Олійник, Олександр Кирієнко, Ганна Суханова, Олександр Непша, викладач-стажист Максим Кирієнко та здобувачі вищої освіти, члени студентського міжкафедрального наукового гуртка «Олімп» Володимир Клушин та Віталій Тимчук взяли участь в онлайн-семінарі «Support and Inclusion in Regular Education». Захід проводився у межах міжнародного проєкту «Enhancing the Participation and Ensuring the Right to Education for Children with Intellectual Disability: Developing Capacities and Opportunities» (EPERE), який реалізується за підтримки програми SI Baltic Sea Neighbourhood Programme (реєстраційний номер 00787/2024).
Семінар став важливою платформою для професійного зростання викладачів та поглиблення їхніх компетентностей у сфері інклюзивної освіти. Учасники ознайомилися з європейським досвідом впровадження інклюзивних практик, сучасними методами підтримки учнів з особливими освітніми потребами, а також з інструментами адаптації освітнього середовища. Особливу увагу було приділено питанням міждисциплінарної взаємодії та створення умов для успішного залучення всіх учнів до освітнього процесу. Семінар передбачав практичні кейси, обговорення викликів і шляхів їх подолання, що дало змогу учасникам розширити свої професійні горизонти та підвищити якість викладання в інклюзивному середовищі.
Участь у міжнародному освітньому заході сприяла не лише набуттю нових знань, а й зміцненню професійних зв’язків із колегами з інших країн, що відкриває нові перспективи для подальшої міжнародної співпраці. За результатами семінару учасники отримали сертифікати (4 години / 0,2 ECTS), які підтверджують здобуті компетентності в галузі інклюзивної педагогіки.
Колектив кафедри щиро дякує організаторам проєкту EPERE та координаторам заходу за надану можливість долучитися до актуального міжнародного обміну досвідом. Такі ініціативи є ключовими для модернізації освіти, формування цінностей рівності, доступності й підтримки кожного учня, а також розвитку професійної майстерності сучасного педагога.

Наукові перемоги молоді: вітання до Дня науки учасникам гуртка «Олімп»
Вітаємо з нагородженням з нагоди Дня науки членів студентського міжкафедрального наукового гуртка «Олімп» кафедри теорії та методики фізичного виховання та кафедри спортивних дисциплін!
Серед відзначених – здобувачі вищої освіти освітніх програм:
014.11 Середня освіта (Фізична культура):
- Тимчук Віталій Васильович
- Клушин Володимир Вікторович
- Шрамко Вікторія Володимирівна
- Бойко Кирило Дмитрович
- Сінакосов Станіслав Вячеславович
- Кравченко Руслан Андрійович
- Харченко Сергій Сергійович
017 Фізична культура і спорт:
- Герасимчук Юлія Олексіївна
- Алєксєєнко Марина Володимирівна
- Проценко Дар’я Андріївна
- Дабіжа Альона Ігорівна
- Бобров Олег Петрович
Ваша наполеглива дослідницька діяльність, прагнення до пізнання та внесок у розвиток фізичної культури й спорту викликають щиру повагу. Бажаємо подальших наукових здобутків, нових відкриттів і професійного зростання. Нехай кожен крок на шляху наукового пошуку приносить задоволення і відкриває нові горизонти. Ви – яскравий приклад активного студентства, яке формує інтелектуальне майбутнє країни.
Участь у наукових дослідженнях формує не лише фахову майстерність, а й цінні особистісні якості – ініціативність, відповідальність, лідерство. Ваша діяльність доводить, що сучасна фізична культура потребує не лише сили, а й глибокого осмислення та інноваційного підходу.

МОЛОДЬ МДПУ – СПОРТИВНА ГОРДІСТЬ НАЦІЇ!


Незламний, згуртований і непохитний колектив Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького з гордістю та щирою радістю вітає з визначними досягненнями наших здобувачів та науково-педагогічних працівників, які ще раз довели: МИ — СИЛА, МИ — МАЙБУТНЄ, МИ — ПЕРЕМОГА!


Клушин Володимир Вікторович — студент факультету фізичної культури, спорту та психології — виборов Диплом І ступеня у Всеукраїнській студентській дистанційній олімпіаді з дисциплін
«Теорія і методика фізичного виховання» та «Олімпійський і професійний спорт»
за спеціальністю 017 «Фізична культура і спорт».


Це — не просто перемога. Це — яскравий приклад лідерства, професіоналізму та прагнення до досконалості!


Окрема шана та глибока вдячність науковому керівнику — Христовій Тетяні Євгенівні, доктору біологічних наук, професору, завідувачці кафедри теорії та методики фізичного виховання. Саме завдяки її високій компетентності, вірі в кожного студента та невтомній праці було закладено фундамент успіху, який сьогодні прославляє наш університет!


Команда МДПУ імені Богдана Хмельницького також удостоєна відзнаки за активну участь у олімпіаді — ще одне підтвердження, що ми єдина родина, де кожен — творець перемог і зрушень!


Нехай ці перемоги стануть поштовхом для майбутніх звершень, а ім’я нашого університету — ще гучніше звучить у науковому, спортивному та освітньому просторі України!


МДПУ — ЦЕ ГОРДО!
МДПУ — ЦЕ СИЛЬНО!
МДПУ — ЦЕ ПЕРЕМОГА!
Європейський досвід соціальних інновацій: підвищення кваліфікації викладачів кафедри
З 17 березня по 18 квітня 2025 року викладачі кафедри теорії та методики фізичного виховання взяли активну участь у підвищенні кваліфікації в межах Міжнародної весняної школи «Інклюзія, соціальна відповідальність та підприємництво. Соціальні інновації для розвитку громад та залучення молоді». Учасниками школи стали професорка Тетяна Христова, старші викладачі Ірина Олійник, Олександр Непша, Олександр Кирієнко, Ганна Суханова, викладач-стажист Максим Кирієнко, а також магістранти Віталій Тимчук і Володимир Клушин. Захід об’єднав фахівців з Італії (Генуя), Німеччини (Берлін), України (Київ, Мелітополь) та відбувався у форматі міжнародної співпраці.
Програма школи реалізовувалася в межах проєкту Центру досконалості Жана Монне «Європейські Студії соціальних інновацій в освіті» (ESSIE), у співпраці з ініціативами Erasmus+ «Університети-Громади: Посилення співпраці» (UNICOM) та «Європейські практики соціальної та економічної інклюзії» (EPSEI), а також на підтримку Жана Монне «Соціальні та культурні аспекти Європейських Студій» (SCAES).
Ключові теми, що обговорювалися: політика соціальної згуртованості ЄС, інклюзивна політика, соціальна відповідальність університетів, концепція третьої місії, соціальне підприємництво, інновації у розвитку громад, європейський досвід інтеграції та залучення громад.
Учасники школи розширили уявлення про європейський досвід соціальних інновацій; поглибили знання щодо практик інклюзії в освіті; опанували методи аналізу процесів соціальної інтеграції; сформували базис для впровадження соціальної відповідальності в університетському середовищі.
У процесі навчання було сформовано комплекс міждисциплінарних компетентностей, зокрема: здатність до критичного мислення, аналізу соціальних явищ, командної роботи, комунікації в міжнародному середовищі та впровадження інноваційних підходів до розвитку громад.
За результатами проходження програми викладачі отримали сертифікати підвищення кваліфікації обсягом 180 годин (6 ECTS-кредитів), що підтверджує їхню готовність впроваджувати інноваційні підходи у сфері соціальної інклюзії та громадянської взаємодії.
Щиро дякуємо організаторам та партнерам Міжнародної весняної школи за можливість професійного зростання та натхнення до нових проєктів, і з надією очікуємо на подальшу співпрацю.
АКТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ТРЕНУВАННЯ ДІТЕЙ У КОМАНДНИХ ІГРАХ: ЛЕКЦІЯ ВІД ПРОВІДНОЇ НАУКОВИЦІ ГАЛУЗІ


29 квітня 2025 року на факультеті фізичної культури, спорту та психології відбулася гостьова онлайн-лекція на тему: «Особливості побудови навчально-тренувального процесу на першому році навчання у командних спортивних іграх (на прикладі міні-баскетболу)».


Захід провела доктор наук з фізичного виховання та спорту, професорка, завідувачка кафедри спортивних ігор Навчально-наукового інституту «Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту» Українського державного університету науки і технологій (м. Дніпро) – Олена Олександрівна Мітова.


Лекція викликала жвавий інтерес серед науково-педагогічної спільноти, зібравши понад 100 учасників із закладів вищої освіти з усієї України.


Привітали присутніх завідувач кафедри теорії та методики фізичного виховання професор Тетяна Христова та завідувач кафедри спортивних дисциплін доцент Вікторія Цибульська.


Під час виступу професорка Мітова ґрунтовно висвітлила ключові аспекти ранньої спеціалізації у спорті, проаналізувала її позитивний та негативний вплив на організм дітей віком 6–7 років, а також окреслила сучасні підходи до організації навчально-тренувального процесу в міні-баскетболі.


Було розкрито структуру річного циклу підготовки, зміст його основних розділів і блоків, принципи побудови тренувального заняття з урахуванням вікових особливостей дітей.


Окрема увага була приділена таким важливим аспектам, як індивідуалізація навчання, розвиток координаційних здібностей та командної взаємодії, формування мотиваційного середовища, а також психологічна адаптація дітей до навантажень.


Лекторка також ознайомила учасників із сучасними тенденціями розвитку міні-баскетболу у світі, порівнюючи європейський та український досвід.


Модератором заходу виступив кандидат наук з фізичного виховання та спорту, старший викладач кафедри спортивних дисциплін Михайло Олександрович Олійник, який забезпечив організацію події та модерував сесію запитань і відповідей.


Факультет висловлює щиру подяку професорці Олені Олександрівні Мітовій за змістовну, актуальну та практично спрямовану лекцію, що стала джерелом цінної інформації для студентів, викладачів та тренерів.


Отримані знання вже сьогодні можуть бути ефективно застосовані в освітньому процесі, організації спортивно-тренувальної роботи та розвитку професійних компетентностей майбутніх фахівців.


Сподіваємося на подальшу співпрацю та з нетерпінням чекаємо нових зустрічей!
Інноваційні підходи до фізичного виховання студентів в умовах онлайн-навчання
28 квітня 2025 року на кафедрі теорії та методики фізичного виховання відбувся методичний семінар на тему «Використання сучасних фізкультурно-оздоровчих технологій у фізичному вихованні студентів в умовах дистанційного навчання», організований старшим викладачем Ганною Сухановою.
У семінарі взяли участь викладачі кафедри та здобувачі спеціальності А4.11 «Середня освіта. Фізична культура». Захід відкрила завідувачка кафедри, професорка Тетяна Христова, яка у вітальному слові підкреслила, що в контексті новітніх тенденцій розвитку освіти питання підтримання фізичної активності студентів набуває особливої актуальності. В умовах обмеження фізичного контакту дистанційне навчання потребує впровадження сучасних технологій, здатних компенсувати недоліки традиційного фізичного виховання та забезпечити залучення студентів до систематичних занять.
Метою семінару стало обговорення ефективних підходів до впровадження фізкультурно-оздоровчих технологій у практику онлайн-навчання.
У своєму виступі Ганна Суханова представила низку інструментів та технологій, що успішно застосовуються для організації фізичної активності в дистанційній формі, зокрема:
– онлайн-платформи для фізичних занять (YouTube-канали, спеціалізовані додатки для тренувань, інтерактивні онлайн-платформи);
– віртуальні тренери та системи моніторингу фізичної активності (фітнес-трекери, мобільні застосунки);
– інтерактивні тренування та відеоуроки для розвитку гнучкості, сили, координації та для проведення кардіотренувань.
У ході обговорення було відзначено ряд позитивних ефектів від використання цих технологій: підвищення рівня фізичної активності серед студентів завдяки доступності занять та можливості тренуватися в домашніх умовах; зростання мотивації до регулярних тренувань через використання інтерактивних елементів і персоналізованих програм; зниження рівня стресу завдяки позитивному впливу фізичних вправ на психологічний стан студентів.
Здобувачі активно долучилися до обговорення, ділилися власним досвідом застосування фізкультурно-оздоровчих технологій у повсякденній практиці.
Доцент Андрій Проценко акцентував увагу на перспективності розвитку даного напряму. Він наголосив, що дистанційні технології фізичного виховання дозволяють підтримувати фізичну активність студентів без необхідності їх фізичної присутності.
Організатори заходу подякували учасникам за активну участь та плідне обговорення, підкресливши важливість подальшого впровадження сучасних технологій у практику фізичного виховання студентів.
Науковий семінар про користь нетрадиційних методів гімнастики для студентів з ослабленим здоров’ям
24 квітня 2025 року на кафедрі теорії та методики фізичного виховання відбувся науковий семінар на тему «Нетрадиційні види гімнастики на заняттях з фізичного виховання зі студентами спеціальної медичної групи». Захід провела старша викладачка Ганна Суханова. У семінарі взяли участь викладачі кафедри та здобувачі освіти спеціальності А4.11 Середня освіта (Фізична культура).
Метою зустрічі був аналіз ефективності використання нетрадиційних форм гімнастики, таких як йога, пілатес, стретчинг тощо, у фізичному вихованні студентів спеціальної медичної групи. Учасники обговорили можливості впровадження таких практик у навчальні програми з урахуванням особливостей стану здоров’я цієї категорії студентів.
Ганна Суханова наголосила, що фізичне виховання для студентів спеціальної медичної групи є не лише формою фізичної активності, а й важливим інструментом реабілітації та зміцнення здоров’я. Нетрадиційні види гімнастики дозволяють адаптувати заняття відповідно до індивідуальних потреб студентів, поступово покращуючи їхній фізичний стан без надмірного навантаження.
Зокрема, йога та пілатес сприяють розвитку гнучкості, поліпшенню постави та координації рухів. Стретчинг і функціональні вправи мають позитивний вплив на психоемоційний стан, знижуючи рівень стресу і тривожності. Крім того, регулярні заняття покращують кровообіг, підтримують роботу серцево-судинної системи та зменшують симптоми хронічної втоми.
Семінар засвідчив актуальність і доцільність інтеграції нетрадиційних форм гімнастики у процес фізичного виховання студентів спеціальних медичних груп. Учасники заходу висловили підтримку ідеї впровадження цих методик у навчальні програми, підкреслюючи їх реабілітаційний і профілактичний потенціал.
Організатори подякували всім учасникам за зацікавленість, активне обговорення та внесок у розвиток сучасних підходів до фізичного виховання.
Участь викладачів та здобувачів у відкритій лекції «Цікава фізкультура в епоху штучного інтелекту»
22 квітня 2025 року викладачі кафедри професор Тетяна Христова, старші викладачі Ірина Олійник, Олександр Непша, Ганна Суханова, викладач-стажист Максим Кирієнко, а також здобувачі вищої освіти, учасники студентського наукового гуртка «Олімп» Володимир Клушин, Володимир Новицький, Станіслав Сінакосов, Вікторія Шрамко, Віталій Тимчук та Олена Лещенко долучилися до відкритої лекції «Цікава фізкультура в епоху штучного інтелекту: між традицією, трансформацією та фантастикою, яка вже стала реальністю». Захід було організовано кафедрою теорії і методики фізичної культури та здоров’язбереження ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».
Спікером лекції виступив Олексій Качан – Президент Української федерації «Спорт заради розвитку», керівник всеукраїнських проєктів «Цікава фізкультура» та «Єдина Україна», національний тренер з розвитку партнерства у спорті для соціальних змін, фіналіст премії Global Teacher Prize Ukraine (ТОП-10), автор понад 160 наукових праць, асистент кафедри теорії і методики фізичної культури та здоров’язбереження ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».
Учасники заходу отримали унікальну можливість розширити знання про взаємодію фізичної культури з новітніми технологіями, а також ознайомитися з інноваційними підходами у сфері освіти й спорту. Особливу увагу було приділено інтеграції штучного інтелекту у професійну діяльність фахівців фізичної культури. Розглядалися сучасні інструменти, які забезпечують автоматизацію освітнього процесу, покращення аналітики фізичної підготовленості та створення персоналізованих тренувальних програм.
Лекція містила не лише теоретичний, але й практичний компоненти. Завдяки демонстрації реальних кейсів учасники мали змогу переконатися в ефективності використання ІТ-рішень в освітньому та тренувальному процесах. Представлені приклади показали, як інтелектуальні системи сприяють підвищенню якості освітніх послуг, залученню здобувачів освіти та адаптації методик до індивідуальних потреб учнів.
За підсумками участі викладачі та здобувачі вищої освіти отримали сертифікати, що засвідчують їх залучення до професійного розвитку (6 годин / 0,2 кредити ЄКТС).
Гордість кафедри: здобутки молодих дослідників на Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт
18 квітня 2025 року відбулося урочисте підведення підсумків І етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт. Цей захід став справжнім святом науки, яке продемонструвало високий рівень підготовки молодих дослідників і ефективну роботу наукових керівників. За результатами конкурсу наукова спільнота нашого освітнього закладу вкотре довела свою конкурентоспроможність і гідно представила науковий потенціал кафедри теорії та методики фізичного виховання.
Щиро вітаємо здобувачку 2 курсу першого (бакалаврського) рівня освіти спеціальності А4.11 Середня освіта (Фізична культура) Шрамко Вікторію Володимирівну та її наукового керівника – старшого викладача кафедри ТМФВ Непшу Олександра Вікторовича з переконливою перемогою та здобуттям диплома І ступеня.
Висловлюємо вітання здобувачу 4 курсу бакалаврату спеціальності А4.11 Середня освіта (Фізична культура) Бойку Кирилу Дмитровичу та його науковому керівнику – старшому викладачу кафедри ТМФВ Сухановій Ганні Петрівні з отриманням диплома ІІ ступеня, що засвідчує високий рівень наукового пошуку й аналітичного мислення.
Також вітаємо здобувача 2 курсу спеціальності А4.11 Середня освіта (Фізична культура) зі скороченим терміном навчання Сінакосова Станіслава В’ячеславовича та його наставника – старшого викладача кафедри ТМФВ Непшу Олександра Вікторовича з отриманням диплома ІІІ ступеня, що є яскравим підтвердженням системної роботи з формування дослідницьких навичок.
Висловлюємо щиру подяку науковим керівникам за професійне наставництво, підтримку студентських ініціатив та розвиток критичного мислення в молоді. Саме завдяки їхній наполегливій праці, натхненню та віри в здобувачів освіти стали можливими ці наукові досягнення.
Окрему подяку висловлюємо професору кафедри теорії та методики фізичного виховання, доктору біологічних наук Христовій Тетяні Євгенівні – за вагомий внесок у роботу журі, об’єктивність та неупереджене оцінювання наукових робіт учасників конкурсу. Її досвід і професіоналізм стали надійною основою для збереження високих стандартів якості освітньо-наукового процесу.
Ці досягнення є свідченням того, що молоді науковці не лише володіють сучасними дослідницькими підходами, а й готові до активної участі в академічному житті країни. Системна підтримка з боку кафедри створює сприятливі умови для розвитку інноваційного мислення та наукового потенціалу здобувачів освіти. Бажаємо всім учасникам подальших звершень, творчого натхнення та нових наукових відкриттів!
Науковий Олімп студентських ідей: здоров’я, спорт, майбутнє
18 квітня 2025 року в рамках І Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю «Міждисциплінарний діалог: Молодь. Наука. Інновації» відбулося засідання секції «Фізичне і ментальне здоров’я в умовах глобальних змін: адаптація, інновації, розвиток». Однією з модераторок секції виступила Ірина Олійник – доктор філософії у галузі знань 01 Освіта / Педагогіка, спеціальність «Фізична культура і спорт», старший викладач кафедри теорії та методики фізичного виховання, науковий керівник студентського міжкафедрального наукового гуртка «Олімп», який функціонує на базі кафедр теорії та методики фізичного виховання та кафедри спортивних дисциплін.
У межах заходу свої наукові розвідки представили члени наукового гуртка «Олімп». Здобувачка 2 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності А4.11 Середня освіта (Фізична культура) Шрамко Вікторія презентувала доповідь на тему «Здоров’язбережувальні технології на уроках фізичної культури учнів молодших класів». Її виступ був присвячений важливості впровадження сучасних методик, які сприяють збереженню здоров’я та формуванню рухової активності в молодшому шкільному віці.
Іншу доповідь представила здобувачка 2 курсу першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності А7 Фізична культура і спорт (Тренерська діяльність в обраному виді спорту) Проценко Дар’я. Її наукове дослідження «Теоретико-прикладні аспекти відбору дітей у секцію волейболу на етапі початкової підготовки» висвітлює критерії та методики, що дозволяють здійснювати ефективний початковий спортивний відбір у волейболі.
Доповіді вирізнялися високим рівнем підготовки, актуальністю обраних тем і науковою новизною. Захід став змістовною платформою для обміну досвідом, популяризації студентських досліджень і підтримки наукових ініціатив молоді. Щиро дякуємо здобувачам освіти за глибокі, змістовні виступи та продемонстрований науковий потенціал. Пишаємось вашими досягненнями та бажаємо подальших успіхів на науковій і професійній ниві!
Висловлюємо подяку всім учасникам секційного засідання за активність, конструктивні обговорення та зацікавленість у розвитку міждисциплінарного діалогу. Нехай натхнення та жага до знань супроводжують вас у нових звершеннях!
Підготовка до І туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт
Члени міжкафедрального студентського наукового гуртка «Олімп» – здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за освітньо-професійною програмою Середня освіта. Фізична культура – активно долучилися до підготовки І туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності А4.11 Середня освіта (Фізична культура). Вікторія Шрамко (113-а група), Кирил Бойко (111-ф група) та Станіслав Сінакосов (3114-ф група) представили апробаційні матеріали власних наукових досліджень на Національній освітній платформі «Всеосвіта». Їх участь засвідчує високий рівень академічної мотивації та прагнення до наукового зростання.
Публікації здобувачів, створені під керівництвом досвідчених викладачів кафедри теорії та методики фізичного виховання та у співавторстві з ними, розкривають ключові аспекти обраних тем:
– Шрамко В.В. «Методичні підходи до організації та проведення рухливих перерв учнів молодших класів» (науковий керівник: ст. викл. Непша О.В.).
– Шрамко В.В. «Програма гуртка «Абетка здоров’я» (науковий керівник: ст. викл. Непша О.В.).
– Бойко К.Д. «Силова підготовка юнаків старшої школи засобами атлетичної гімнастики» (науковий керівник: ст. викл. Суханова Г.П.).
– Сінакосов С.В. «Методичні аспекти навчання юних спортсменів основам техніки гри у теніс» (науковий керівник: ст. викл. Непша О.В.).
Актуальність тематики досліджень обумовлена сучасними викликами у сфері фізичного виховання та необхідністю пошуку ефективних методик формування здоров’язбережувальної компетентності. Представлені роботи мають як теоретичну, так і практичну значущість, що відкриває перспективи їхнього подальшого впровадження у закладах загальної середньої освіти. Такий досвід не лише сприяє професійному становленню молодих дослідників, але й формує в них стійку наукову позицію.
Щиро бажаємо здобувачам вищої освіти та їх науковим керівникам успішного захисту наукових робіт на І турі Всеукраїнського конкурсу зі спеціальності А4.11 Середня освіта (Фізична культура) та нових досягнень на шляху професійного зростання!
ПЕРЕМОГИ, ЩО НАДИХАЮТЬ: МІЖНАРОДНЕ ВИЗНАННЯ НАШИХ НЕЗЛАМНИХ СТУДЕНТІВ!


Колектив незламного Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького щиро вітає здобувачів освіти спеціальності А4.11 Середня освіта (Фізична культура) факультету фізичної культури, спорту та психології з визначними науковими здобутками на міжнародному рівні!


Наші студенти досягли неймовірних результатів у престижних міжнародних інтелектуальних змаганнях, гідно представивши рідний університет! Зокрема, високі результати продемонстрували:


Усі ці досягнення реалізовано завдяки участі у заходах, організованих Міжнародним інноваційним центром «Perspektiva plus» (Вільнюс, Литва) — визнаною платформою розвитку студентської науки на світовому рівні.


Ці перемоги — не лише особистий тріумф, а й потужний внесок у репутацію МДПУ імені Богдана Хмельницького як сучасного науково-освітнього лідера! Вони свідчать про блискучий рівень підготовки, професіоналізм наставників і незламну жагу до знань кожного здобувача.


Вітаємо переможців і наукових керівників із заслуженим визнанням!
Бажаємо нових звершень, міжнародних успіхів і впевненого кроку до наукових вершин!


РАЗОМ – ДО НОВИХ ПЕРЕМОГ І ГЛОБАЛЬНОГО ВИЗНАННЯ!
«Особливості психологічної підготовки як фактору підвищення спортивних результатів у волейболі»
31 березня 2025 року на кафедрі теорії та методики фізичного виховання доктором філософії з галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» за спеціальністю 017 «Фізична культура і спорт», старшим викладачем Олійник Іриною був проведений науковий семінар за темою «Особливості психологічної підготовки як фактору підвищення спортивних результатів у волейболі». У заході прийняли участь викладачі та студенти кафедри, а також стейкхолдери: Омельяненко Володимир Григорович – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теоретичних основ і методики фізичного виховання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка та Коваленко Анжелина Михайлівна
– директор Мелітопольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Мелітопольської міської ради Запорізької області.
Метою наукового семінару було визначення особливостей психологічної підготовки в волейболі як необхідною умовою на шляху досягнення високих спортивних результатів.
Під час обговорення Олійник Іриною було подано всебічний аналіз науково-методичної літератури та узагальнення передового досвіду, який свідчить про те, що рівень соціально-психологічних взаємодій в команді багато в чому визначає ефективність ігрових дій спортсменів в екстремальних умовах змагальної боротьби.
В ході наукового заходу старший викладач зазначила, що психологічний клімат в команді кваліфікованих волейболісток являє собою відносно стійкий, типовий для даної команди емоційно-динамічний настрій, він є інтегральною характеристикою колективу, відображає об’єктивні і суб’єктивні умови життєдіяльності команди.
Професор Тетяна Христова наголосила на тому, що недостатнє приділення уваги такому поняттю як психологічний клімат значно знижує можливості команди в досягненні спортивних результатів, розкриття ігрового потенціалу кожного члена спортивного колективу, звужує можливості тренерського складу щодо керівництва командою. Запрошені стейкхолдери Омельяненко Володимир та Коваленко Анжелина відзначили значущість розкритого питання у процесі підготовки висококваліфікованих фахівців у сфері фізичного виховання та спорту. Науковий захід був проведений в теплій та дружній робочій обстановці, що дало змогу опрацювати подану тему в повному обсязі.
Методичний семінар: «Психолого-педагогічні аспекти роботи спортивного психолога в команді кваліфікованих волейболісток».
27 березня 2025 року на кафедрі теорії та методики фізичного виховання відбувся методичний семінар за темою «Психолого-педагогічні аспекти роботи спортивного психолога в команді кваліфікованих волейболісток», модератором якого виступила доктор філософії з галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» за спеціальністю 017 «Фізична культура і спорт», старший викладач Олійник Ірина. У заході взяли участь викладачі та студенти кафедри, а також стейкхолдери: Омельяненко Володимир Григорович – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теоретичних основ і методики фізичного виховання Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка та Коваленко Анжелина Михайлівна – директор Мелітопольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4 Мелітопольської міської ради Запорізької області.
Метою семінару було розкриття особливостей роботи психолога в спортивній команді. Під час обговорення розглядалися такі питання, як: психодіагностика тренера та спортсменів; психопрофілактика несприятливих та патологічних психічних станів у спортсменів та проявів негативних явищ у спортивному колективі; психогігієна спортивної діяльності; командоутворення та сприяння згуртованості команди; психологічна підготовка спортсменів; психологічна реадаптація та реабілітація як спортсменів, так і тренерів; психологічна корекція негативних реакцій, станів та неадаптивних форм поведінки; психологічне консультування тренерів та спортсменів.
Старший викладач Олійник Ірина характеризувала прикладні аспекти діяльності психолога на прикладі психологічного супроводу команди кваліфікованих футболісток, розкрила головні аспекти роботи психолога в спортивній команді, якими є своєчасна допомога спортсмену у найрізноманітніших життєвих ситуаціях, ненав’язливе інформування тренерів з приводу актуальних проблем спортивної психології та новітніх методів роботи.
Доцент Андрій Проценко наголосив, що робота спортивного психолога спрямована на оптимізацію міжособистісної взаємодії повинна проводитися у двох системах «спортсмен-команда» та «спортсмен-тренер».
Магістрант Антон Губка поділився своїми враженнями про методичний семінар та зазначив, що найбільше його зацікавило питання впливу особливостей міжособистісної взаємодії в футбольній команді на спортивний результат. На завершення методичного семінару стейкхолдери Омельяненко Володимир та Коваленко Анжелина підкреслили, що вивчення
особливостей роботи спортивного психолога є необхідним у підготовці висококваліфікованих фахівців у сфері фізичного виховання та спорту.
Організатори заходу подякували всім учасникам за активну участь, цікаві дискусії та конструктивні пропозиції.
НЕЗЛАМНИЙ МДПУ – КУЗНЯ ЛІДЕРІВ ОСВІТИ!


Сьогодні ми вкотре доводимо, що МДПУ – це осередок інноваційної освіти, науки та педагогічної майстерності! Наші викладачі та студенти не просто навчаються та навчають – вони завойовують міжнародні вершини!


ВІТАЄМО ПЕРЕМОЖЦІВ МІЖНАРОДНОГО КОНКУРСУ «СОНЦЕ СОКРАТА»!


Його інноваційна робота «Операційні системи» вразила суддів своїм креативним підходом та професійністю!


Його наукова праця була представлена на міжнародній конференції «Освіта, наука, культура і національна самосвідомість молоді в умовах європейської інтеграції» та отримала високу оцінку експертного журі.


Ці перемоги – доказ високого рівня підготовки фахівців, наполегливості та прагнення до інновацій!


Особливі вітання та подяка нашим викладачам – людям, які творять майбутнє освіти!


Тетяна Христова, доктор біологічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та методики фізичного виховання, та


Ернест Муртазієв, кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету інформатики, математики та економіки, удостоєні Почесних подяк за вагомий внесок у підготовку конкурсних робіт, активну творчу участь в освітніх і мистецьких програмах, а також за невтомну працю в розвитку культури та освіти України!


Ваш професіоналізм, натхнення та відданість педагогічній справі допомагають не лише формувати нове покоління науковців, а й розвивати інтелектуальну спадщину нашої країни. Завдяки вашому наставництву талановита молодь здобуває нові знання, розкриває свій творчий потенціал і досягає високих результатів на міжнародній арені!


МДПУ – це місце, де народжуються педагоги-новатори, вчені-дослідники та лідери освіти!


Пишаємось нашими переможцями та бажаємо їм нових звершень, невичерпного натхнення та підкорення нових вершин!
Міжнародна весняна школа «Інклюзія, соціальна відповідальність та підприємництво»
Науково-педагогічні працівники кафедри теорії та методики фізичного виховання активно долучаються до участі в міжнародних наукових та освітніх проєктах.
17 березня 2025 року розпочалася Міжнародна весняна школа «Інклюзія, соціальна відповідальність та підприємництво. Соціальні інновації для розвитку громад та залучення молоді». Її аудиторія – студенти, здобувачі, молоді вчені, аспіранти, докторанти, дослідники, викладачі, представники професійних спільнот та громадянського суспільства. Цей освітній захід організовано за участю нашого університету як співорганізатора.
Під час відкриття школи з вітальним словом виступила ректорка Наталя Фалько. Доцентка Тетяна Коноваленко презентувала досвід нашого університету в реалізації Третьої місії на круглому столі, присвяченому обговоренню освітніх політик для посилення третьої місії університетів. У заході також взяли участь експерти Міністерства освіти та науки України.
Весняна школа проводиться в межах імплементації проєкту Центру досконалості Жана Монне «Європейські студії соціальних інновацій в освіті» (Jean Monnet Centre of Excellence ESSIE – 101085552 – ERASMUS-JMO-2022-COE). Вона також взаємодіє з проєктами напряму Еразмус+ КА2 «Університети-Громади: Посилення співпраці» (10108307 – UNICOM — ERASMUS-EDU-2022-CBHE) та модулем Жана Монне «Практики соціальної та економічної інклюзії в ЄС» (Jean Monnet Module 101127466 – EPSEI – ERASMUS-JMO-2023-HEI-TCH-RSCH).
Підтримка сталості проєкту також здійснюється через напрям Жана Монне – Кафедра Жана Монне «Соціальні та культурні аспекти Європейських студій» (SCAES620635-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-CHAIR).
Захід проводиться за підтримки Національного Еразмус+ Офісу в Україні, що сприяє зміцненню міжнародного співробітництва та розвитку соціальних інновацій в освіті.
ВІТАЄМО З ПЕРЕМОГОЮ У МІЖНАРОДНОМУ КОНКУРСІ «НАУКА БЕЗ КОРДОНІВ»!


Колектив незламного університету починає новий освітній тиждень зі щирих слів привітання! Вітаємо Тимчука Віталія, здобувача другого (магістерського) рівня вищої освіти, студента першого курсу, групи М114-ф МДПУ імені Богдана Хмельницького, із здобуттям ІІ місця у Міжнародному конкурсі наукових розробок учнів і студентів «Наука без кордонів»!


Його наукова стаття «Інтегрований підхід до фізичного виховання дітей старшого шкільного віку з артеріальною гіпертензією» отримала високу оцінку журі, продемонструвавши глибокі знання, дослідницький талант та прагнення до інновацій у сфері фізичного виховання!


Окремі слова вдячності висловлюємо Христовій Тетяні Євгенівні, доктору біологічних наук, професору, завідувачці кафедри теорії та методики фізичного виховання, за мудре наставництво, підтримку та розвиток науки у стінах нашого університету!


Ми пишаємося Вашими досягненнями та віримо, що ця перемога стане важливим кроком до нових вершин!


Бажаємо невичерпного натхнення, професійного зростання та подальших наукових звершень!
Участь викладачів та членів студентського наукового гуртка «Олімп» у науковій конференції
12 березня 2025 року науково-педагогічні працівники кафедри професор Тетяна Христова, доцент Андрій Проценко, старші викладачі Ганна Суханова, Олександр Непша, також здобувачі першого курсу другого (магістерського) рівня вищої освіти, члени студентського наукового гуртка «Олімп» Владислав Філіппов і Анна Полтавченко взяли участь у роботі VІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Географія та туризм». Захід проходив на базі кафедри суспільно-економічних дисциплін і географії Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди. Співорганізатором конференції був також Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького.
Майбутні магістри разом із науковими керівниками представили результати своїх досліджень у формі тез доповідей:
– Філіппов В.В. (М114-ф група) «Використання засобів флорболу у фізичному вихованні дітей молодшого шкільного віку» (наук. керівник: професор Христова Т.Є.);
– Полтавченко А.П. (М 114-ф група) «Використання синергічного підходу до фізичного виховання підлітків з вегето-судинною дистонією» (наук. керівник: професор Христова Т.Є.).
За результатами конференції викладачі та здобувачі вищої освіти отримали збірку матеріалів конференції та сертифікати про участь (6 годин/0,2 кредити ЄКТС).
Бажаємо викладачам і студентам подальших наукових здобутків та творчого натхнення!!!
Наукові досягнення студентів: участь у конференції «Людина і світ»
Здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, членкиня студентського наукового гуртка «Олімп» Вікторія Шрамко взяла участь у ХІ Регіональній науково-практичній конференції «Людина і світ», яка проходила на базі Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького.
Вікторія підготувала тези доповіді на тему «Засоби фізичної рекреації у дозвіллі студентської молоді: активний відпочинок для здоров’я» під керівництвом старшої викладачки кафедри теорії та методики фізичного виховання Ганни Суханової.
За участь у конференції Вікторія Шрамко та її науковий керівник отримали сертифікати учасників обсягом 6 академічних годин.
Бажаємо подальших наукових успіхів і нових досягнень! Нехай здобуті знання та досвід сприяють подальшому професійному зростанню та розвитку. Віримо, що попереду ще багато цікавих досліджень та перемог!
Методичний семінар: досвід США у забезпеченні якості вищої освіти у сфері фізичного виховання і спорту
28 лютого 2025 року на кафедрі теорії та методики фізичного виховання відбувся методичний семінар за темою «Система забезпечення якості вищої освіти у сфері фізичного виховання і спорту на прикладі США», модератором якого виступив доктор педагогічних наук, професор Сергій Мединський. У заході взяли участь викладачі та студенти кафедри, а також стейкхолдери Володимир Смоляк – кандидат педагогічних наук, директор педагогічного фахового коледжу Комунального закладу вищої освіти «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради; Сергій Філоненко – спеціаліст вищої категорії, вчитель фізичної культури Комунального закладу «Запорізька спеціалізована школа-інтернат ІІ-ІІІ ступенів Козацький ліцей» Запорізької обласної ради.
Метою семінару було ознайомлення учасників із сучасними підходами до забезпечення якості освітніх програм у сфері фізичного виховання і спорту, які використовуються в провідних університетах США. Під час обговорення розглядалися такі питання, як структура та особливості акредитації спортивних освітніх програм, використання інноваційних методик і технологій у викладанні дисциплін, роль практичного навчання та стажування у підготовці фахівців, оцінювання ефективності навчальних програм, а також можливості міжнародної співпраці та академічної мобільності для українських студентів і викладачів.
Професор Сергій Мединський акцентував увагу на важливості впровадження моделі безперервного вдосконалення освітніх програм, яка передбачає регулярний аналіз результатів навчання та адаптацію змісту програм відповідно до сучасних вимог. Він також зазначив, що в США значна увага приділяється співпраці університетів із державними та приватними організаціями, що сприяє створенню ефективних можливостей для професійного зростання студентів. Учасники семінару високо оцінили рівень організації заходу та актуальність обговорюваних тем.
Доцент Андрій Проценко зазначив, що отримана інформація дає змогу краще зрозуміти, які міжнародні практики можуть бути інтегровані у вітчизняну систему освіти, особливо в частині акредитації програм та оцінювання їхньої ефективності. Магістрант Володимир Клушин поділився своїми враженнями, наголосивши, що найбільше його зацікавило питання стажувань, адже досвід американських студентів у цьому аспекті може бути корисним і для українських університетів. На завершення семінару гості воркшопу Володимир Смоляк та Сергій Філоненко підкреслили, що застосування сучасних міжнародних підходів до забезпечення якості освіти є ключовим фактором у підготовці висококваліфікованих фахівців у сфері фізичного виховання та спорту. Організатори заходу подякували всім учасникам за активну участь, цікаві дискусії та конструктивні пропозиції.
Засідання студентського наукового гуртка «Олімп»
27 лютого 2025 року керівник студентського міжкафедрального наукового гуртка «Олімп» кафедри теорії та методики фізичного виховання та кафедри спортивних дисциплін Олійник Ірина Сергіївна провела перше в цьому календарному році засідання, яке відбулося у форматі Zoom-конференції. Темою зустрічі стала «Готовність майбутніх вчителів фізичної культури до роботи в загальноосвітніх закладах в умовах Нової української школи». Під час засідання було обговорено сучасні підходи до підготовки фахівців фізичного виховання, зокрема педагогічні умови, що сприяють їхній ефективній професійній діяльності. Учасники детально розглянули особливості роботи в закладах загальної середньо ї освіти, враховуючи реформування освітньої системи відповідно до концепції Нової української школи.
Окрему увагу було приділено необхідності розвитку у майбутніх учителів фізичної культури ключових професійних компетентностей, серед яких педагогічна майстерність, уміння працювати в інклюзивному середовищі та застосовувати інноваційні методики викладання. Обговорювалися також питання формування мотивації школярів до занять фізичною культурою та впровадження інтегрованого підходу до фізичного виховання. Учасники засідання поділилися власним досвідом. Особливо було наголошено на ролі цифрових технологій у викладанні фізичної культури, що дозволяє урізноманітнити заняття та зробити їх більш доступними для сучасних школярів. Наприкінці зустрічі було підбито підсумки обговорення та окреслено перспективи подальших наукових досліджень у цій сфері.
Участь викладачів та здобувачів вищої освіти у Форумі академічної доброчесності
20 лютого 2025 року науково-педагогічні працівники кафедри теорії та методики фізичного виховання професор Тетяна Христова, старші викладачі Олександр Кирієнко, Олександр Непша, Ірина Олійник, Ганна Суханова. викладач-стажист Максим Кирієнко та здобувачка вищої освіти, членкиня студентського наукового гуртка «Олімп» Вікторія Шрамко взяли участь у «Форумі академічної доброчесності», організованому Острівцем Прогресильні Вінницького технічного фахового коледжу.
Мета Форуму – пошук підходів, що сприятимуть забезпеченню академічної доброчесності в освітній діяльності в сучасних умовах.
Основною темою обговорення стало формування та вдосконалення розуміння етики й відповідальності при використанні штучного інтелекту в освітньому процесі, зокрема в контексті запобігання плагіату та маніпуляцій в академічних текстах. Учасники Форуму мали змогу обмінятися досвідом, підвищити свою обізнаність щодо принципів академічної доброчесності та обговорити важливі питання, пов’язані з інтеграцією цифрових технологій у навчання. Вони також отримали актуальну інформацію про ризики та загрози для академічної доброчесності, які виникають через цифровізацію освіти та активне використання штучного інтелекту.
Особлива увага приділялася принципам етики, академічної відповідальності та методам запобігання маніпуляціям в академічних текстах. Учасники ознайомилися з новітніми технологічними та педагогічними рішеннями, що допомагають у виявленні та запобіганні плагіату.
Форум став важливою платформою для професійного діалогу між освітянами, науковцями та експертами в галузі академічної доброчесності. Це дозволило розробити рекомендації щодо адаптації кращих практик у різних освітніх закладах. Учасники також вдосконалили свої навички в сферах етики освіти, критичного мислення, інформаційної грамотності та відповідального використання цифрових технологій.
Здобувачі вищої освіти, викладачі та науковці отримали важливі знання та інструменти для реалізації принципів академічної доброчесності у своїй професійній діяльності. По завершенню Форуму всі учасники отримали сертифікати обсягом 6 годин / 0,2 кредита ЄКТС.
Дякуємо організаторам Форуму за можливість обговорити важливі питання академічної доброчесності та сприяти розвитку освіти в умовах цифрових технологій!
Майстер-клас «Нейрогімнастика – сучасний шлях до здоров’я учасників освітнього процесу»
14 лютого на факультеті фізичної культури, спорту та психології відбувся цікавий майстер-клас «Нейрогімнастика – сучасний шлях до здоров’я учасників освітнього процесу». Захід об’єднав фахівців у галузі фізичного виховання та педагогіки, які поділилися знаннями про вплив нейрогімнастики на когнітивне та фізичне здоров’я.
Воркшоп був підготовлений викладачами кафедри теорії та методики фізичного виховання професором Тетяною Христовою, старшим викладачем Ганною Сухановою та вчителем фізичної культури КУ “Семенівський ліцей” Пологівського району Запорізької області Ігорем Созанським.
На початку заходу учасники отримали історичну довідку про походження та розвиток нейрогімнастики. Наприкінці ХХ століття американський освітянин і дослідник Пол Деннісон розробив систему «Гімнастика мозку» (Brain Gym), що базується на принципі покращення розумових процесів через рухові вправи. З часом цей підхід набув популярності завдяки інтеграції знань із нейронаук, психології та кінезіології.
У рамках теоретичної частини заходу учасники ознайомилися з ключовими методами та техніками нейрогімнастики як сучасного підходу до зміцнення здоров’я та підвищення когнітивної активності. Доповідь «Нейрогімнастика – сучасний шлях до здоров’я учасників освітнього процесу» стала центральним елементом дискусії. Учасники обговорили можливості впровадження цих методик у заклади освіти для підвищення успішності та зменшення стресу в дітей.
Практична частина заходу дозволила учасникам випробувати вправи, спрямовані на розвиток нейропластичності, покращення концентрації, пам’яті та емоційної рівноваги. Завдяки інтерактивному формату присутні змогли переконатися в ефективності методик нейрогімнастики та їхньому значенні для освітнього процесу.
Проведений майстер-клас підтвердив важливість нейрогімнастики як дієвого засобу для зміцнення здоров’я, підвищення когнітивної активності та покращення загального психоемоційного стану. Отримані теоретичні знання та практичні навички можуть бути ефективно застосовані в освітньому процесі.
Креативні підходи до уроків, самостійних завдань та домашніх вправ з фізичної культури
13 лютого 2025 року викладачі кафедри – професор Тетяна Христова, старші викладачі Олександр Кирієнко, Олександр Непша, Ганна Суханова, викладач-стажист Максим Кирієнко та здобувачі Дмитро Коваль, Володимир Клушин, Іван Мешальніков, Вікторія Шрамко були учасниками відкритої лекції на тему: «FOLLOW-UP / ФОЛЛОУ-АП – новий погляд на форми, методи та креативні підходи до уроків, самостійних фізичних завдань та домашніх вправ» на базі кафедри теорії і методики фізичної культури та здоров’язбереження ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».
Лектор: Олексій Качан – Президент української федерації «Спорт заради розвитку», керівник Всеукраїнських проєктів «Цікава фізкультура» та «Єдина Україна», національний тренер з розвитку партнерства у спорті для соціальних змін, фіналіст премії GLOBAL TEACHER PRIZE UKRAINE– ТОП 10, автор понад 160 наукових праць, асистент кафедри теорії і методики фізичної культури та здоров’язбереження ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».
Учасники відкритої лекції отримали чудову нагоду;
– ознайомитися з сучасними методами та інноваційними підходами до проведення уроків фізичної культури. Лектор поділився ефективними стратегіями зацікавлення учнів, представив новітні розробки та продемонстрував можливості використання сучасних технологій на уроках фізичної культури;
– розглянути та проаналізувати різноманітні форми організації позаурочних занять з фізичної культури. Учасники дізналися про ефективні моделі спортивних секцій, гуртків та клубів, а також отримали рекомендації щодо організації масових спортивних заходів для учнів;
– отримати практичні поради та рекомендації щодо розробки цікавих та ефективних фізичних вправ та завдань для учнів різного віку. Лектор представив приклади вправ, спрямованих на розвиток сили, витривалості, координації та інших фізичних якостей, а також поділився методиками індивідуального підходу до кожного учня.
– дізнались про продовження Національного проєкту «Цікава фізкультура 2.0 – Перезавантаження” (другий етап – лютий-травень 2025).
Ця лекція стала цінним джерелом інформації для всіх, хто прагне зробити уроки фізичної культури та позаурочні заняття більш цікавими, ефективними та корисними для учнів.
За результатами участі у відкритій лекції викладачі та здобувачі вищої освіти отримали відповідні сертифікати учасника (6 годин/0,2 кредити ЄКТС).
Засідання студентського міжкафедрального наукового гуртка «Олімп»
26 грудня 2024 року було проведене заключне в цьому календарному році засідання студентського міжкафедрального наукового гуртка «Олімп» кафедри теорії та методики фізичного виховання та кафедри спортивних дисциплін. Впродовж цієї зустрічі керівник гуртка – доктор філософії за спеціальністю «Фізична культура та спорт», старший викладач Олійник Ірина Сергіївна розкрила особливості проведення науково-дослідницької колективної та індивідуальної роботи з науковими та науково-методичними працями з теми дослідження. Ця інформація була корисної для подальших наукових розробок здобувачів вищої освіти.
Вітаємо з прийдешніми святами! До нових засідань в новому році!
«Цифрові інструменти для інтерактивного навчання»
Викладачі кафедри теорії та методики фізичного виховання беруть активну участь в імплементації міжнародних проєктів, партнером яких є Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького. 18, 19, 21, 29 листопада 2024 року завідувач кафедри, професор Тетяна Христова, старший викладач Олександр Кирієнко, старший викладач Ірина Олійник, викладач-стажист Максим Кирієнко та здобувачка вищої освіти спеціальності 014.11 Середня освіта. Фізична культура Вікторія Шрамко долучилися до онлайн-конференції «Цифрові інструменти для інтерактивного навчання», яка проводилась в межах імплементації Erasmus+ проєкту BOOST (Bringing Opportunities and Organizational Success To Small Local Universities in Ukraine). Під час практичної конференції спікери поділилися особливостями використання цифрових інструментів для впровадження інтерактивних методів навчання, було обговорено актуальні методики застосування технологій в освітньому процесі в очному, змішаному та дистанційному форматах. Усі учасники мали можливість поставити запитання міжнародним експертам і долучитися до дискусій. Такі зустрічі є надзвичайно інформативними та цікавими. Щиро дякуємо організаторам за змістовні доповіді, креативність, невимушену атмосферу, чудову нагоду поспілкуватися з колегами

Значення спортивних ігор у підготовці майбутніх тренерів і вчителів фізичної культури.
28 листопада 2024 року відбулося чергове засідання студентського міжкафедрального наукового гуртка «Олімп» кафедри теорії та методики фізичного виховання та кафедри спортивних дисциплін. На цій зустрічі керівник гуртка – доктор філософії за спеціальністю «Фізична культура та спорт», старший викладач Олійник Ірина Сергіївна висвітлила питання значення спортивних ігор у підготовці майбутніх тренерів і вчителів фізичної культури. В ході діалогу здобувачі освіти могли поставити питання з теми та разом знайти на них відповіді.

«Формування особистості сучасного фахівця як суб’єкта самотворення в умовах освітнього простору»
Участь викладачів та студентів у Всеукраїнській науково-практичній конференції
Науково-педагогічні працівники кафедри професор Тетяна Христова, старший викладач Ганна Суханова, старший викладач Олександр Непша, викладач-стажист Максим Кирієнко та здобувачі вищої освіти Антон Курилов, Віталій Тимчук, Роман Мироненко, Дмитро Коваль, Іван Мешальніков брали участь в ХІV Всеукраїнській науково-практичній конференції «Формування особистості сучасного фахівця як суб’єкта самотворення в умовах освітнього простору» на базі кафедри психології та педагогіки факультету здоров’я, психології, фізичної культури та спорту Хмельницького національного університету (28 листопада 2024 року).
На конференції обговорювались такі актуальні питання: формування особистості як суб’єкта самотворення та самозбереження, психологічні засади підготовки молоді до сімейного життя, питання адаптивності та психокорекції, інноваційно-психологічні технології підготовки фахівців, питання здоров’я, фізичної культури та спорту.
Учасники конференції мали змогу долучитися до дискусій та обговорення зазначених проблем. За результатами роботи конференції викладачі та здобувачі отримали сертифікати учасника цього науково-практичного форуму.

«Зміцнення спільних європейських цінностей через освіту»
Викладачі кафедри теорії та методики фізичного виховання та здобувачі вищої освіти спеціальності 014.11 Середня освіта. Фізична культура беруть активну участь в імплементації міжнародних проєктів. На II Всеукраїнській науково-практичній інтернет-конференції «Зміцнення спільних європейських цінностей через освіту», яка проводилась в рамках реалізації проєкту Erasmus+ Модуль Жана Моне “Зміцнення спільних цінностей ЄС через політику багатомовності в освіті та підготовці майбутніх вчителів”, 101083321 – SEUCV ETT – ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH (Запоріжжя, 25 жовтня 2024 р.) були презентовані такі доповіді:
– професор Тетяна Христова «Трансверсальний підхід у практиці професійної підготовки майбутніх вчителів фізичної культури: міждисциплінарність та євроінтеграція»;
– старший викладач Олександр Непша «Значення географічних дисциплін у системі вищої освіти України для цілей сталого розвитку»;
– магістрант Владислав Пюрко «Європейські тренди професійної підготовки фахівців з фізичної терапії та ерготерапії: закордонний досвід та українські реалії»;
– магістрант Роман Христовой «Євроінтеграційний імператив як маркетингова інновація фізкультурно-оздоровчої діяльності».
Бажаємо всім учасникам конференції подальшої інтеграції до європейського освітнього простору!
Зібрання студентського міжкафедрального наукового гуртка «Олімп»
31 жовтня 2024 року керівником студентського міжкафедрального наукового гуртка «Олімп» кафедри теорії та методики фізичного виховання та кафедри спортивних дисциплін, доктором філософії за спеціальністю «Фізична культура і спорт», старшим викладачем Олійник Іриною Сергіївною була проведена чергова зустріч. В ході роботи були розкриті актуальні питання, а саме: розвиток наукового мислення і аналітичних здібностей, визначення власних наукових інтересів, розширення світогляду та оволодіння науково-пізнавальною методологією.

«Впровадження інноваційних технологій в процес фізичного виховання студентської молоді»
Відповідно до плану роботи кафедри теорії та методики фізичного виховання 22 листопада 2024 року старший викладач Олександр Непша провів методичний семінар на тему: «Впровадження інноваційних технологій в процес фізичного виховання студентської молоді», на якому активну участь брали викладачі кафедри та члени студентського наукового гуртка «Олімп».
Головні висновки з проведеного методичного семінару: інноваційні технології у фізичному вихованні студентів сприяють підвищенню мотивації до занять, ефективності тренувального процесу та інтеграції сучасних підходів у освітній простір; інноваційні технології не лише розширюють можливості фізичного виховання, а й роблять заняття цікавими та сучасними, сприяють формуванню позитивного ставлення студентів до здорового способу життя; інноваційні технології відкривають нові можливості для модернізації фізичного виховання. Їх ефективне впровадження сприятиме покращенню здоров’я студентів, формуванню позитивного ставлення до фізичної активності та розвитку гармонійної особистості.
Всі учасники семінару отримали задоволення від спілкування у дружній невимушеній атмосфері!
«Форми фізичної рекреації як підґрунтя формування здорового стилю життя студентської молоді»
20 листопада 2024 року старший викладач Олександр Непша відповідно до плану роботи кафедри теорії та методики фізичного виховання провів науковий семінар на тему: «Форми фізичної рекреації як підґрунтя формування здорового стилю життя студентської молоді» для науково-педагогічних працівників кафедри та членів студентського наукового гуртка «Олімп».
Доповідачем відзначено, що фізична рекреація є важливим компонентом здорового стилю життя, особливо для студентської молоді. Найефективнішими формами фізичної активності для студентів є активний відпочинок, спортивні ігри, фітнес, йога та активний туризм. Сучасні інноваційні підходи, такі як використання цифрових технологій та гейміфікація, значно підвищують мотивацію до регулярних занять.
В обговорені доповіді взяли участь викладачі та здобувачі вищої освіти. Особливий інтерес викликало обговорення сучасних інноваційних форм фізичної рекреації в організації дозвілля та формуванню здорового стилю життя студентської молоді.
Матеріали семінару будуть корисними студентам в написанні наукових робіт та публікацій.
«Міждисциплінарні дослідження» в межах Всеукраїнської науково-практичної конференції «Наукове сьогодення: теоретико-прикладні дослідження та перспективи»
15 листопада 2024 року науково-педагогічні працівники кафедри теорії та методики фізичного виховання професор Тетяна Христова, доцент Андрій Проценко, старший викладач Ганна Суханова, старший викладач Олександр Непша та здобувачі вищої освіти спеціальності 014.11 Середня освіта (Фізична культура) Шрамко Вікторія, Горун Данило, Курилов Антон, Лещенко Олена взяли участь у роботі секції «Міждисциплінарні дослідження» в межах Всеукраїнської науково-практичної конференції «Наукове сьогодення: теоретико-прикладні дослідження та перспективи», яка проходила на базі Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Дякуємо організаторам за чудове свято науки та нагоду обмінятися досвідом!

«Дистанційна фізкультурно-освітня галузь: погляд у майбутнє»
14 листопада 2024 року викладачі кафедри теорії та методики фізичного виховання та студенти спеціальності 014.11 Середня освіта (Фізична культура) були учасниками чергової неймовірно ресурсної відкритої лекції на тему «Дистанційна фізкультурно-освітня галузь: погляд у майбутнє»! Запрошений лектор заходу – Качан Олексій Анатолійович, старший викладач кафедри філології та гуманітарних наук Комунального закладу вищої освіти Вінницької академії безперервної освіти, вчитель фізичної культури комунального закладу Жмеринський ліцей № 3, Президент громадської організації «Українська федерація «Спорт заради розвитку», автор та координатор Національного проєкту «Цікава фізкультура 2.0 – перезавантаження», автор та координатор Всеукраїнського проекту «Єдина Україна» та імплементуючий партнер ЮНІСЕФ, фіналіст премії Global Teacher Prize Ukraine – Топ 50, автор понад 150 наукових праць. Спікер зосередив увагу на інноваційних підходах до організації фізичного виховання учнівської молоді в Новій українській школі, обґрунтував доцільність впровадження в освітній процес різноманітних форм та методів, які сприятимуть оновленню й удосконаленню змісту уроків фізичної культури, фізкультурно-оздоровчих і спортивно-масових заходів в режимі шкільного дня, позакласних і позашкільних форм роботи з учнями закладів загальної середньої освіти. Отже, дистанційне навчання може бути продуктивним, зрозумілим та головне ‒ цікавим і захопливим! Всі учасники цього заходу вдячні лектору за професіоналізм, креативність та душевну щедрість!

«Специфіка проведення тренувального заняття з волейболу в умовах волейбольного клубу «De Haan» (Бельгія)»
1 листопада 2024 року кафедра теорії та методики фізичного виховання провела науково-практичний нетворкінг «Специфіка проведення тренувального заняття з волейболу в умовах волейбольного клубу «De Haan» (Бельгія)» у форматі ZOOM-відеоконференції.
Учасників заходу привітали заступниця начальника управління фізичної культури та спорту Мелітопольської міської ради Запорізької області Людмила Саклінська, проректор з наукової, інноваційної роботи та міжнародної співпраці, кандидат історичних наук, доцент Лариса Полякова, декан факультету фізичної культури, спорту та психології, кандидат педагогічних наук, доцент Андрій Проценко, завідувач кафедри теорії та методики фізичного виховання, доктор біологічних наук, професор Тетяна Христова.
Спікером нетворкінгу виступила справжня фахівчиня та фанатка своєї справи Проценко Дар’я Андріївна. В 2015 році вона почала тренуватися в Дитячо-юнацькій спортивний школі №1 міста Мелітополь, у 2020 році здобула кваліфікацію кандидат в майстри спорту України з волейболу. У 2021 році дівчина була прийнята в Польський спортивний інтернат та стала гравцем команди міста Бельско-Бяла, з 2022 року – гравець команди Hermes Volley Oostende (Бельгія). З 2024 року – гравець Volley De Haan (Бельгія) та тренер U 11 в цьому ж клубі.
До обміну думками долучились ті, хто цікавиться сучасними аспектами збереження та зміцнення фізичного та ментального здоров’я, теорії та методики фізичного виховання та специфікою дитячого та юнацького спорту в Україні та країнах Євросоюзу. Захід об’єднав здобувачів вищої освіти, науково-педагогічних працівників університету та стейкхолдерів.
Дар’я дуже докладно та ґрунтовно висвітлила свою історію успіху як професійного гравця волейбольного клубу та дитячого тренера. Звернула увагу на різницю тренувального процесу в дорослому та дитячому волейболі в Бельгії. У ході активного обговорення окресленої проблеми спікер поділилися своїми поглядами щодо сучасних векторів спортивного відбору та практичної підготовки юних волейболістів, надала науково-обґрунтовану порівняльну характеристику системам підготовки молодих спортсменів в Україні, Польщі та Бельгії. Викладачі та здобувачі вищої освіти брали активну участь в обміні думками з цих актуальних проблем, отримали відповіді на всі запитання. Година спілкування пролетіла з блискавичною швидкістю.
Загалом, зустріч була інформативною, мотиваційною та професійною. Всі учасники отримали задоволення від спілкування в дружній невимушеній атмосфері.
Дякуємо всім за участь та позитивні відгуки про захід!