Душка Алла Луківна

Професор кафедри психології

Доктор психологічних наук

Освіта:

  • кандидат психологічних наук за спеціальністю 00.01 – загальна психологія, історія психології, тема дисертації «Особливості зорово-просторового сприйняття в онтогенетичному розвитку в нормі та патології»
  • доктор психологічних наук за спеціальністю 00.08 – спеціальна психологія, тема дисертації «Психоемоційні стани батьків дітей з психофізичними відхиленнями: концептуалізація, діагностика і корекція»

Коло наукових інтересів: дослідження актуальних проблем теоретичного та навчально-методичного забезпечення дітей з розладами аутичного спектра (РАС), концептуальне обґрунтування сучасного підходу до розбудови психологічної допомоги родинам дітей з особливими освітніми потребами. За цей час була втілена навчальна програма «Спектр психоемоційних станів батьків дітей з психофізичними відхиленнями», методичні рекомендації «Родині, яка виховує дитину з розладами аутичного спектра» та ін.

Посилання на наукометричні бази:

Підвищення кваліфікації:

  1. Міжнародне наукове стажування з психології «Methodology of interdisciplinary research in medical psychology and behavioural medicine» на базі ГО Всесвітня асоціація підтримки науковців у Довері (м. Довер, штат Делавер) в обсязі 12 кредитів (2024 р.).
  2. Участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Рівні серед рівних: інноваційні підходи до навчання дітей з особливими освітніми потребами» (12 грудня 2021 року, м. Київ). Доповідь – «Особливості психічного розвитку при РАС».
  3. VIІ Міжнародний Конгрес зі спеціальної педагогіки та психології«Діти з особливими потребами: від рівних прав – до рівних можливостей» (9 жовтня 2021, м. Київ). Доповідь – «Булінг дітей з ООП».
  4. VІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології. «Діти з особливими потребами: від рівних прав – до рівних можливостей». (7-8 жовтня 2021 року, м. Київ). Доповідь – «Проблеми розмежування аутизму та інших порушень розвитку»
  5. Всеукраїнський науково-практичний семінар «Психолого-педагогічні системи розвивального навчання дітей з особливими потребами» (26 травня 2021 року, м. Київ). Доповідь – «Особливості емоційно-вольової сфери  батьків дітей з РАС».
  6. Міжнародна науково-практична конференція «Сучасні тенденції та концептуальні напрями розвитку інклюзивних практик»(20-21 квітня, 2021, Мелітополь, Україна). Підвищення кваліфікації – 16 годин (0,6 кредита ECTS).
  7. VIІІ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Освіта осіб з особливими потребами: виклики воєнного часу» (19-20 жовтня 2022 року, м. Київ). Доповідь – «Принципи побудови і загальна характеристика системи психологічної корекції дітей з РАС».
  8. Науково-практичні серпневі зустрічі «Психолого-педагогічна підтримка дітей з особливими освітніми потребами в умовах війни» (30 серпня 2022 року, м. Київ). Доповідь – «Засади психологічної роботи з дітьми з ООП».
  9. Всеукраїнська науково-практична платформа «Діти з особливими освітніми потребами: навчання та підтримка» (7 червня, 2022 року, м. Київ). Доповідь – «Здатність до продуктивної самореалізації батьків – запорука гармонійного розвитку дитини з РАС».
  10. Круглий стіл на тему: «Психологічна підтримка родин, які виховують дітей з порушеннями когнітивного розвитку в умовах воєнного стану»(4 квітня 2022 року м.Київ). Доповідь – «Вплив сімейного виховання на емоційний стан дітей з РАС».
  11. Всеукраїнський онлайн марафон до Дня науки (16-24 травня 2022 року. Київ). Опубліковано тези: Допомога батькам дитини з РАС в умовах психоемоційної напруги. Інститут спеціальної педагогіки і психології НАПН України [Електронний ресурс]. С. 36-39.
  12. Всеукраїнський науково-практичний семінар «Діти з особливими освітніми потребами в умовах воєнного часу: психолого-педагогічна допомога» (17 травня 2022 року. Київ). Доповідь – «Допомога батькам дитини з РАС в умовах психоемоційної напруги».
  13. IХ Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Освіта осіб з особливими потребами в умовах миру і війни» (25-26 жовтня 2023 року, м. Київ). Доповідь – «Технологія психологічної допомоги батькам дітей з ООП».
  14. Науково-практичний семінар «Сучасні технології психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами» (6 листопада 2023, м. Київ) Доповідь – «Засади психологічної роботи з дітьми з ООП».
  15. VI Регіонально науково-практичний семінар зі спеціальної педагогіки «Новітні технології спеціальної педагогіки: проблеми, перспективи та шляхи запровадження» (Кількість годин – 8 / 0,3 кредиту ЄКТ) (2 лютого 2023 року, м. Суми). Доповідь – «Ефективність раннього інтенсивного втручання для дітей з РАС».
  16. Всеукраїнська науково-практична конференція «Тенденції та перспективи розвитку сучасної освіти в Україні» (28 листопада 2023 р, Київ). Доповідь – «Місце психологічного дослідження у комплексній діагностиці загальних розладів розвитку».
  17. Міжнародна Виставка «Освіта та кар’єра – 2023» (1 травня 2023 року, Київ). Доповідь – «Роль інтегрованої групи в соціально-психологічній допомозі дітям з РАС».
  18. Всеукраїнський науково-методичний семінар «сучасне дошкілля: зміст, організація та супровід навчання дітей з особливими освітніми потребами» (16 травня 2023 р, Київ). Доповідь – «Реабілітація родин дітей з РАС».
  19. «Психолого-педагогічна підтримка дітей з особливими освітніми потребами у кризових ситуаціях. Науково-практичний семінар до Дня науки». (23 квітня 2023 р, Київ). Доповідь – «Ефективність ESDM в покращенні дитячих когнітивних і мовленнєвих здібностей».
  20. Психологічний хаб «Допомога дітям з ООП та їхнім родинам» (29 квітня 2024 р, Київ). Доповідь – «Допомога родинам з ООП в умовах стресу».

 

  • Співвиконавець наукового дослідження «Психолого-педагогічні засади корекційно-розвивального навчання дітей із порушеннями когнітивного розвитку» (ДР № 0118U003347; термін виконання – 2018–2020рр.);
  • Співвиконавець наукового дослідження «Теоретико-методичні основи психолого-педагогічного супроводу осіб з когнітивними порушеннями» (ДР №0121U108682; термін виконання – 2021–2023рр.);
  • Співвиконавець наукового дослідження «Теоретико-методичні засади психологічного та психотерапевтичного супроводу ресоціалізації осіб з особливими освітніми потребами в умовах кризових викликів» (ДР №0124U000496; термін виконання – 2024–2025 рр.);
  • більше 100 науково-методичних публікацій, серед яких наукові публікації у періодичних виданнях, які включені до наукометричних баз, рекомендованих МОН, зокремаScopus або Web of Science Core Collection, розділи у колективних монографіях, навчальні та навчально-методичні публікації.

Основні науково-методичні праці:

  1. Ihor Popovych , Oksana Prytuliak, Alla Dushka, Natalia Beregova, Olha Ihumnova, Liudmyla Dzhyhun (2022). Players of male football teams’ resilience: comparative analysis of content рarameters.  Journal of Physical Education and Sport, Vol. 22 (issue 7), Art 199, pp. 1581 – 1589, July 2022 online ISSN: 2247 – 806X; p-ISSN: 2247 – 8051; ISSN – L = 2247 – 8051 © JPES. DOI:10.7752/jpes.2022.07199 Project: https://www.efsupit.ro/

https://www.efsupit.ro/images/storie ьь   ь бьs/iulie2022/Art%20199.pdf Scopus

  1. Daria M Suprun, Maria K Sheremet, Tetiana V Hryhorenko, Mykola O Suprun, Marja O Nesterova, Ivan M Okhrimenko, Alla L Dushka (2023). Motivation development of mental health preservation of specialists in the field of special and inclusive education: european practices. Pol Merkur Lekarski. 2023;51(1):30-34. doi: 10.36740/Merkur202301104. PMID: 36960897.  Scopus
  2. Khmiliar, O., Khmiliar, R., Koval, I., Savchuk, O., Dushka, A., Bolotova, O., & Popovych, I. (2022). Psychomotor Training of the Military Sappers as a Means of Reducing Personal Fears and Anxiety. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience13(4), 81-103. https://doi.org/10.18662/brain/13.4/377. e-ISSN: 2067-3957 https://doi.org/10.18662/brain/13.4/377   Web of Sciense
  3. Ivan М. Okhrimenko, Viacheslav V. Zasenko, Olena V. Chebotaryova, Alla L.Dushka, Andrii V. Lapin, Nataliia O. Kvitka, Iryna A. Holovanovа (2022). Assessment of Compliance with Healthy Lifestyle Standards by the Instructional Staff of Higher Educational Institutions. Acta Balneologica. Journal of the polish balneology and physical medicine assotiation. Tom LXIV Number 5 (171)/ 463-469/2022. – ISSN: 2082-1867. DOI: http://dx.doi.org/10.36740/abal202205115   Web of Sciense
  4. Types of precompetition anxiety among junior athletes. IHOR POPOVYCH, ROKSOLANA SIRKO, ALLA DUSHKA, VOLODYMYR SLOBODIANYK, OKSANA STELMAKH, LILIIA PYLYPENKO, LARYSA ZAHRAI. Published online: June 30, 2024 Accepted for publication : June 15, 2024 DOI:10.7752/jpes.2024.06158. https://efsupit.ro/images/stories/june2024/Art%20158.pdf    Scopus
  5. А. Душка, В. Міронова Основні підходи реабілітації сімей, що виховуюсь дітей з особливими освітніми потребами. Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови: наук.-метод. зб. / за ред. Л.І.Прохоренко. Київ: ФОП «Симоненко О.І.», 2024. Вип. 23. 178 с., С. 35-46.  https://doi.org/10.33189/epsn.v2i23.229   Фахове видання
  6. Душка А. Булінг дітей з РАС Науковий журнал “Психологія та соціальна робота” фахове видання. Одеський національний університет імені І.І. Мечникова. Psychology and social work. Одеса. «Астропринт». Випуск 2 (54). 2021. с. 54-64.
  7. Колективна монографія «Сучасний стан та загальні тенденції розвитку освіти осіб з особливими освітніми потребами: від інституціалізації до інклюзії» (рукопис), (автори: Прохоренко Л.І., Бабяк О.О., Душка А.Л., Кульбіда С.В., Кобильченко В.В., Колупаєва А.А., Таранченко О.М., Чеботарьова О.В.). – (1,0) 2022.
  1. Дитина з розладами аутистичного спектра. Навчальний посібник. Ranok Publishing House Ltd. 2023.
  2. Навчально-методичний посібник «Розвиток дітей раннього віку з розладами аутистичного спектру (детермінація зорово-просторового сприйняття) Методичні рекомендації для батьків і фахівців. (10 др.арк.) 2020 р.
  1. Прохоренко Л.І., Бабяк О.О., Баташева Н.І., Душка А.Л., Недозим І.В., Омельченко І. М., Орлов О.В. Навчання дітей з порушеннями когнітивного розвитку в умовах компетентнісного підходу. Навчально-методичний посібник. – Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна. 2020.  435 с.
  2. Душка А. Психологічний супровід родин дітей з розладами аутистичного спектра в умовах стресу. Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України. Київ., 2023. 99с.