НАУКА В ДІЇ: ЯК ДРУГИЙ ДЕНЬ КОНФЕРЕНЦІЇ ОБ’ЄДНАВ ПСИХОЛОГІВ, ТРЕНЕРІВ, РЕАБІЛІТОЛОГІВ І МОЛОДЬ


Другий день конференції в МДПУ став потужним майданчиком професійного діалогу, де зустрілися психологи, фахівці з фізичної культури і спорту, реабілітологи, педагоги, соціальні працівники та молоді вчені з України й Європи.


Упродовж дня учасники:

презентували міждисциплінарні дослідження,

обговорювали нові формати підтримки психічного здоров’я,

ділилися інноваційними практиками у спорті та реабілітації,

вибудовували горизонтальні зв’язки та партнерства для спільних проєктів.


Чотири секційні напрями

Секція 1. «Сучасні тренди розвитку психології»
Модератори: Ірина Остополець, Ганна Варіна.
Говорили про психологічну стійкість, кризову підтримку, роботу з молоддю, цифрові інструменти психолога, нейропсихологію та психопедагогічні підходи. Секція показала, наскільки багатовимірними є сучасні психологічні виклики та відповіді на них.

Секція 2. «Фізична культура в умовах модернізації освіти»
Модерація: Юлія Самусь.
Обговорювали оновлення уроків фізичної культури, інноваційні тренувальні методики, формування здоров’язбережувальних компетентностей та адаптацію української освіти до міжнародних стандартів у сфері спорту.

Секція 3. «Теорія і методика підготовки спортсменів: від історії до нових практик»
Модераторка: Вікторія Цибульська.
Йшлося про сучасні моделі тренувань, психологічний супровід спортсменів, поєднання історичного досвіду спортивної науки з новітніми інноваціями для підвищення ефективності тренерської роботи.

Секція 4. «Синергія наук і молодіжних ініціатив»
Модераторка: Олеся Єсіна.
Це була динамічна платформа для молодих науковців і студентських ініціатив: розвиток студентського самоврядування, волонтерських та соціальних проєктів, освітніх програм, що формують активну громадянську позицію і новий молодіжний науковий вимір.


Практичні сесії стали серцем другого дня конференції – місцем, де теорія перетворювалась на конкретні інструменти для роботи з людьми в умовах війни, кризи та змін.


Лінійка: психоемоційний супровід, комунікація та безпечне середовище


Олеся Борисова презентувала модель опитування психоемоційного стану військових у період первинної психореабілітації. Учасники детально розібрали структуру опитувальника, алгоритми застосування та інтерпретації результатів для роботи з ветеранами.


Юлія Герасимчук, майстриня спорту міжнародного класу GSF та здобувачка освіти за спеціальністю 017 «Фізична культура і спорт», провела мотиваційний майстер-клас «Від інтересу до спортивних та наукових вершин» про силу цілеспрямованості, науковий підхід у спорті та роль психологічної підтримки на шляху до перемог.


Тетяна Кузьменко показала, як метафоричні асоціативні карти (МАК) допомагають у формуванні психологічної безпеки команди, вирішенні конфліктів та підтримці колективів у змінах.


Марія Зверяка представила сучасні AAC-стратегії (PECS, VOKS, DÁR), продемонструвавши реальні кейси роботи з дітьми з аутизмом та інструменти вибору оптимальної комунікативної системи для дитини і родини.


Завершенням стала авторська трансформаційна подорож «Розправ крила» від Світлани Шевченко та Ганни Варіної– метафоричний маршрут від «коконів напруги» до «розкриття крил», який багато учасників назвали «вчасним» і надзвичайно ресурсним.


Другий день конференції показав:
сучасна освіта і реабілітація неможливі без постійного оновлення практик,
міждисциплінарний підхід дає реальні рішення для підтримки психічного, фізичного та соціального благополуччя людини, міжнародна співпраця й молодіжні ініціативи стають двигуном змін у громадах, університетах і професійних спільнотах!


Учасники відзначили:

високий професійний рівень спікерів;

практичну цінність інструментів, які можна одразу інтегрувати в роботу;

відкритість до діалогу й партнерства;

десятки нових ідей для освітніх програм, ветеранських ініціатив, реабілітаційних та соціальних проєктів.


Майстер-класи стали не просто завершенням другого дня, а потужним середовищем практичного навчання, яке посилило головну місію конференції – зміцнювати стійкість, здоров’я та можливості людського потенціалу України і міжнародної наукової спільноти.